شتابدهنده GCxN که قبلا در این سایت به بررسی خدمات و مزایای آن پرداختیم در آخرین دوره شتابدهی خود در ماه می سال 2020، 3 تیم را پذیرش کرده است. حوزه فعالیت این تیم ها انرژی های تجدیدپذیر و ذخیره سازی انرژی بوده است. در ادامه توضیحات مختصری درباره فعالیت این تیم ها ارائه خواهد شد.

1-استارتاپ bluedot photonics

متخصصین این استارتاپ بر روی ساخت مواد فتواکتیو قابل استفاده در سلول های خورشیدی تحقیقاتی انجام می دهند و در حال حاضر موفق به توسعه فناوری اختصاصی تولید نسل جدید پنل های خورشیدی شده اند که راندمان آن 10 درصد بهبود یافته است.

2- استارتاپ ICARUS RT

پنل های خورشیدی در حال حاضر به طرز چشمگیری با راندمان پایین کار می کنند. آنها به طور میانگین 21 درصد انرژی دریافتی از خورشید را به برق تبدیل می کنند. فناوری اختصاصی این استارتاپ محدودیت 21 درصدی را شکسته است. بر اساس ادعای متخصصین این استارتاپ، این فناوری علاوه بر کاهش هزینه تولید برق به ازای هر کیلووات، راندمان پنل های خورشیدی را 25 درصد افزایش داده است. راهکار این استارتاپ بهره گیری از سیستم هیبریدی خورشیدی و گرمایی(Thermal) است. این سیستم پشت پنل های خورشیدی نصب می شود و علاوه بر خنک کردن پنل، حرارت اتلافی آن را برای تولید انرژی استفاده می کند.

3- استارتاپ jolt energy

فناوری این استارتاپ با استفاده از مواد آلی، باتری هایی با ظرفیت بیشتر و قیمت کمتر تولید می کند. این شرکت با افزودن مواد شیمیایی به باتری های لیتیومی، فرایند شارژ شدن آن را کنترل می کند. این مواد خواص زیر را به باتری اضافه می کند :

  • افزایش ایمنی با جلوگیری از شارژ بیش از حد
  • افزایش ظرفیت قابل استفاده باتری
  • کاهش قیمت تولید با حذف پیچیدگی های سیستم مدیریت باتری
از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟