صندوق سرمایه گذاری shell ventures که از سال 1996 فعالیت خود را آغاز کرده است، سبد سرمایه گذاری بسیار گسترده ای از شرکت ها و استارتاپ ها را در اختیار دارد که معرفی همه آنها در یک یادداشت امکان پذیر نیست. بر اساس دسته بندی موجود در وبسایت این صندوق، استارتاپ ها در 5 دسته زیر تقسیم بندی شده اند:

1-برق و انرژی های پاک

2-منابع نفت و گاز

3-حمل و نقل

4-فعالیت های چند صنعتی

5-صندوق های سرمایه گذاری و مراکز رشد

در هر یادداشت به بررسی استارتاپ های هرکدام از بخش های فوق اشاره خواهد شد. در این مطلب استارتاپ های برق و انرژی های پاک مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

1-استارتاپ corvus energy

این شرکت پیشرو در زمینه تولید دستگاه های ذخیره سازی انرژی ایمن، خلاقانه و قابل اطمینان برای انواع مختلف کشتی ها می باشد. حتی باتری های ذخیره سازی انرژی این شرکت در سکوهای نفتی فراساحلی نیز کاربرد دارد. این سیستم حرارت اتلافی موتورهای کشتی را بازیابی و ذخیره سازی می کند، به همین دلیل انتشار کربن آن صفر است. بیش از 50 درصد سیستم های با انتشار کربن صفر کشتی های جهان توسط این شرکت نصب شده است. مزایای این محصول شامل موارد زیر است :

  • کاهش هزینه های نگهداری
  • کاهش مصرف سوخت
  • کاهش انتشارات گازهای گلخانه ای
  • بازگشت سرمایه سریع 

این استارتاپ در کشور نروژ مستقر است و از سال 2009 فعالیت خود را آغاز کرده است.

2- استارتاپ Lo3 energy

این شرکت با استفاده از فناوری بلاکچین پلتفرمی یکپارچه و خلاقانه در زمینه تولید انرژی، ذخیره سازی انرژی، خرید و فروش و استفاده از انرژی در محل را ارائه می دهد و انقلابی در این بخش محسوب می شود. پلتفرم این شرکت با نام تجاری Pando شناخته می شود.

این پلتفرم با ایجاد بازار منحصر به فرد خرید و فروش انرژی در سطح خرد زمینه ساز تجارت انرژی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان در سطح جامعه می شود. این استارتاپ در شهر پورتلند آمریکا مستقر است.

3-استارتاپ Asperitas

این استارتاپ با توسعه یک فناوری های-تک، سیستم خنک کننده غوطه ور برای دیتا سنترهای عظیم تولید کرده است که موحب بهبود راندمان انرژی در این سیستم ها می شود. این شرکت در سال 2014 فعالیت خود را آغاز کرد و پس از 3 سال تحقیق و توسعه در سال 2017 اولین نسخه از محصول خود را به بازار عرضه کرد. همچنین در سال 2019 موفق به جذب سرمایه از صندوق shell ventures شد که تاثیر بسزایی در شتابدهی فرایند رشد این شرکت داشت.

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟