این مجموعه یک صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که به منظور رفع نیازهای استارتاپ‌های صنعت انرژی که در مراحل اولیه رشد و پیش‌بذر هستند فعالیت می‌کند. راهبرد این مجموعه حل مشکلات واقعی (نقاط درد) و ایجاد ارتباط بین پیشرفت‌های تکنولوژیک و چالش‌های صنعت است. در سال 2019 مجموعه BBL Ventures همکاری را با مرکز نوآوری هیوستون آمریکا با نام  Houston Station در خصوص توسعه‌ی فضای کاری و جامعه‌ی کارآفرینان انرژی به منظور پرورش فرهنگ نوآوری، با هدف تبدیل نمودن هیوستون به یک هاب پیشرو جهانی در زمینه نوآوری و فناوری صنعت انرژی آغاز نموده است.

این صندوق سرمایه گذاری هم برای شرکت های بزرگ و هم برای استارتاپ ها خدمات ارائه می کند. مهمترین ارزشی که برای شرکت‌های بزرگ خلق می‌شود شناسایی نقاط درد است. مدیران این صندوق جلساتی کارشناسی با اعضای تیم نوآوری شرکت به منظور شناسایی، دسته‌بندی و اولویت بندی نقاط درد برگزار می کنند. یکی از مهمترین مزیت های مجموعه BBLV برای شرکت‌ها، استفاده از نرم‌افزار PAIN POINT NAVIGATOR SOFTWARE است که کار شناسایی نقاط درد را از پایین ترین سطوح شرکت آغاز می‌کند و نتایج و داده های حاصل از این سیستم را به صورت تحلیلی در اختیار مدیران ارشد شرکت قرار می دهد.

مجموعه BBLV تیمی گسترده از ارائه‌دهندگان خدمات، تولیدکنندگان و تامین کنندگان را در اختیار دارد و آنها را با قیمتی بسیار پایین در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد. همچنین استارتاپ‌هایی که نیاز به تولید محصول دارند به خط اعتباری متصل می‌شوند تا نیاز کمتری به سرمایه داشته باشند. شبکه سرمایه‌گذاران فرشته و منتورها نیز آماده دادن مشاوره و سرمایه گذاری در استارتاپ‌ها هستند. در جلسات Reverse Pitch نیز نقاط درد صنایع به استارتاپ‌هایی که در پورتفولیو شرکت حضور دارند ارائه می‌گردد. در حال حاضر 4 استارتاپ در سبد سرمایه گذاری این صندوق حضور دارند. زمینه فعالیت این استارتاپ ها تحلیل داده، حفاری هوشمند، خدمات پالایشگاهی و هوشمندسازی تجهیزات صنعت نفت است.

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟