مجموعه Pioneer Square Labs یک استارتاپ استودیو و صندوق سرمایه گذاری آمریکایی است که در سال 2015 تأسیس شد و در سیاتل واشنگتن مستقر است.

این استارتاپ استودیو به عنوان هم‌بنیان‌گذار در کنار کارآفرینان و تیم‌های استارتاپی حضور دارد. در این استودیو مراحل زیر برای تبدیل یک ایده به یک کسب و کار موفق انجام می شود:

ایده پردازی : در ابتدا بررسی می‌شود که ایده قابلیت تاثیرگذاری جهانی و رشد در مقیاس وسیع را داشته باشد.

اعتبار سنجی : همه ایده ها در ابتدا جذاب به نظر می‌رسند، اما فقط 10 درصد آنها موفق می‌شوند. در این استودیو نیاز مشتری، امکانسنجی فنی، مدل کسب و کار، دینامیک‌های بازار، تمایل سرمایه‌گذاران و ... بررسی می‌شود.

ایجاد : با کمک تیم طراحان، مهندسین، بازاریابی و ... یک ایده معتبر به محصول مورد قبول بازار تبدیل خواهد شد.

• مستقل شدن : تیم سازی، جذب سرمایه و رشد شرکت که منجر به مستقل شدن آن می‌شود، به سرعت در این مجموعه انجام می‌شود.

• مقیاس دهی : بنیان‌گذار تمام تمرکز خود را بر روی رشد شرکت می‌گذارد و کارهای روتین و کسل‌کننده مانند استخدام، مباحث حقوقی، قانونی و مالی توسط استودیو انجام می‌شود.

در طول عمر این استارتاپ استودیو 193 ایده در همان ابتدا کنار گذاشته شده و فقط 24 ایده به مراحل نهایی رشد راه یافته اند. این آمار حکایت از بررسی دقیق و سختگیرانه ایده‌ها برای افزایش موفقیت استارتاپ‌هاست.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟