همانطور که در یادداشت قبلی توضیح داده شد، مجموعه BBL Ventures هم برای شرکت های بزرگ و هم برای استارتاپ ها خدمات ارائه می کند. مجموعه BBLV با همکاری station houston به منظور ارائه خدمات شتابدهی برای استارتاپ ها و تیم های نوآور اقدام به ایجاد یک فضای کاری مشترک برای جامعه کارآفرینان در صنعت انرژی و توسعه شتابدهنده BBL lab در هوستون کرده است. خدمات این شتابدهنده شامل اختصاص فضای کار و آزمایشگاه برای استارتاپ‌ها جهت حل مشکلات (نقاط درد) صنعت با همکاری station houston، دانشگاه رایس و دانشگاه هوستون و ایجاد فضای همکاری با بهترین نوآوران و مشتریان صنعت می باشد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه دوره های آن است. این دوره ها براساس نیازهای شناسایی شده صنابع برگزار می شود و خروجی های آن کاملا منطبق بر نیازهای صنابع می باشد. اولین دوره در زمینه روباتیک برگزار شد و هدف آن استفاده از دانش روباتیک در حل مشکلات صنایع در زمینه عملیات واحدها، ایمنی، اتوماسیون، بازرسی فنی و تعمیر و نگهداری بود.

از دیگر مزایای این مجموعه دسترسی به مشتریان بزرگ و بازخوردگیری درباره محصول است. بسیار از استارتاپ‌هایی که بر روی فناوری‌های پیشرفته کار می‌کنند، معمولا به دنبال مشتریان نهایی می‌گردند تا بازخورد محصول خود را بگیرند. شرکت‌های بزرگی که در این دوره همراه شتابدهنده هستند این همکاری را با استارتاپ‌ها انجام می‌دهند تا  فرآیند توسعه محصول تسریع ‌گردد.

مدیران این مجموعه به خوبی با مشکلات استارتاپ های صنعت نفت و گاز آشنایی دارند در زیر نظر یکی از مدیران ارشد BBLV پاتریک لوئیس آمده است. وی اشاره می کند که «استارتاپ‌هایی که درحوزه‌ی ارائه‌ی راهکارهای فناورانه در صنعت نفت و گاز مشغول فعالیت هستند، به دلیل نبود ارتباط بین این استارتاپ‌ها و شرکت‌های صنعت نفت و گاز از یک سو و عدم وجود صندوق‌های خطرپذیر فعال در این حوزه از سوی دیگر با مشکلات فراوانی، در کسب سرمایه و اعتبار از صنعت رو به رو هستند. صنعت نفت و گاز به دلایل وابستگی بسیار زیاد به شرایط اقتصادی، چرخه فروش به شدت طولانی و پذیرش آهسته، مورد استقبال صندوق‌های خطرپذیر نمی‌باشد. هدف از تاسیس  BBLL تلاش در راستای پرنمودن این شکاف‌ها است.»

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟