مرکز رشد shell E4 به عنوان یکی از اجزای اکوسیستم بین المللی کارآفرینی شرکت Shell از سال 2018 در کشور هند فعالیت می کند. این مرکز رشد، برای شتاب بخشیدن به حرکت هند به سمت توسعه انرژی پایدار طراحی شده است و این کشور را به یکی از مهمترین اکوسیستم های کارآفرینی آسیا و جهان تبدیل خواهد کرد. ماموریت shell e4 توانمندسازی و فعال‌سازی کارآفرینان منتخب و کمک به توسعه استارتاپ‌های حوزه انرژی پایدار است تا بتوانند در آینده سودده و تاثیرگذار باشند. این مرکز رشد در مرکز فناوری شل در شهر بنگلور هندوستان واقع شده است. برنامه‌های این مرکز رشد، پلتفرمی را به منظور همکاری در موضوع گذار از انرژی‌های فسیلی به انرژی‌های پاک فراهم می‌کند. یکی از مهمترین خدمات این مرکز بهره گیری استارتاپ ها از آزمایشگاه‌ها، زیرساخت‌هایIT  و شبکه سرمایه‌گذاران می باشد.

این مرکز در 4 سطح به ارائه خدمات به شرکتهای فناور و استارتاپ ها می پردازد.

برنامه‌های بخش رشد Growth Track

این برنامه 6 ماهه برای استارتاپ‌هایی که در مراحل اولیه و میانی رشد هستند طراحی شده است. بهتر است استارتاپ‌ها دارای MVP بوده و تست‌های اولیه را انجام داده باشند. از مزایای این دوره می توان به دسترسی به مشاوران و متخصصین شل، دسترسی به بازار گسترده، فرصت همکاری با شل و تولید محصول مشترک، آموزش اصول ارائه با کمک متخصصین رسانه و دسترسی به سرمایه گذاری اولیه 20 هزار دلاری نام برد.

برنامه بخش دیجیتال Digital track

این دوره 3 ماهه مناسب استارتاپ‌هایی است که در فضای دیجیتالی فعالیت می‌کنند. استارتاپ‌هایی که حداقل در مرحله mvp قرار دارند و محصول خود را به کمک 2 مشتری تست کرده‌اند در اولویت قرار دارند. این دوره جامع مخصوص استارتاپ های فعال حوزه دیجیتال طراحی شده و زمینه جذب مشتری از صنعت انرژی و افزایش سهم بازار را برای این شرکت ها فراهم می کند. استارتاپ‌های فعال زمینه تحلیل داده، هوش مصنوعی (یادگیری ماشین و یادگیری عمیق)، اینترنت اشیا، بینایی ماشین/کامپیوتر، واقعیت ترکیبی (واقعیت مجازی و واقعیت افزوده)، رباتیک، پهباد و بلاک‌چین می توانند برای حضور در این دوره ها ثبت نام کنند.

برنامه‌های بخش مقیاس Scale track

این دوره مناسب استارتاپ‌هایی است که مرحله رشد خود را سپری می‌کنند و محصول خود را به تعدادی مشتری فروخته‌اند. در این دوره با اعمال نفوذ شل بر روی شرکای جهانی خود، زمینه افزایش مقیاس تولید و سهم بازار استارتاپ‌ها در صنعت انرژی فراهم خواهد شد. این برنامه با توجه به نیازها و اجرای برنامه عملیاتی هر استارتاپ بین 4 تا 6 ماه ادامه خواهد داشت. بعد از پایان دوره، استارتاپ‌ها می توانند همچنان به آزمایشگاه‌های شل دسترسی داشته باشند.

برنامه‌های بخش بین‌المللی international track

این برنامه برای استارتاپ‌های خارجی که قصد حضور در بازار هند را دارند طراحی شده است و از آنها حمایت می‌کند تا کسب و کارشان را در هند راه اندازی کنند و آن را توسعه دهند. استارتاپ‌هایی که محصول/خدمت نهایی داشته و مقداری هم سرمایه جذب کرده‌اند در اولویت قرار دارند. این دوره 6 تا 8 ماهه است و با توجه به نیازهای استارتاپ‌ها تا 2 سال قابل افزایش می‌باشد. دو نمونه از مهمترین مزایای این دوره پشتیبانی مجازی و معرفی هند پیش از ورود و دسترسی به شریکانی برای ارزیابی بازار هند می‌باشد.

مرکز رشد shell E4 از سال 2018 تاکنون با بیش از 30 تیم استارتاپی در حوزه های مختلف مانند مدیریت انرژی، فناوری های پاک انرژی، کاربردهای اینترنت اشیا در انرژی، راهکارهای دیجیتال، بازیافت انرژی از پسماند و لجستیک همکاری کرده است.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟