شتابدهنده Energy lab به عنوان بزرگترین مرکز شتابدهی استارتاپ‌ها در زمینه انرژی‌های پاک در کشور استرالیا فعالیت می‌‌کند و به دنبال توسعه تکنولوژی های کم کربن برای حل معضل تغییر اقلیم می باشد. مهمترین هدف این جامعه کارآفرینی معرفی بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها به شبکه منتورها، شرکا و سرمایه‌گذاران می باشد. این مجموعه از توانایی بیش از 250 منتور که ترکیبی از سرمایه‌گذاران، کارآفرینان موفق و متخصصین صنعتی هستند برای حمایت از حدود 100 استارتاپ بهره می برد. دفاتر این شتابدهنده در 3 شهر سیدنی، ملبورن و بریزبن آماده ارائه خدمات به استارتاپ ها هستند. حامی اصلی این شتابدهنده آژانس انرژی های تجدیدپذیر دولت استرالیا است.

برنامه‌های این شتابدهنده به 5 سطح تقسیم می‌شود و استارتاپ ها در هر کدام از مراحل رشدشان امکان ورود به این شتابدهنده را دارند. از پرورش ایده تا جذب سرمایه!

مرحله اول cleantech20 program

تمرکز این برنامه تبدیل اشخاص به کارآفرینانی است که بتوانند استارتاپ خود در زمینه انرژی‌های پاک را راه‌اندازی کنند. در این دوره 6 هفته‌ای که به صورت گروهی برگزار می شود متخصصان این حوزه درباره ایده‌ها و فرصت‌های کارآفرینی در زمینه انرژی پاک به بحث و گفتگو می‌پردازند و دانشجویان را با مراحل تبدیل ایده به کسب و کار آشنا می‌کنند.

مرحله دوم Pre-acceleration program

دوره پیش شتابدهی به افراد کمک می کند تا در یک دوره 3 ماهه ایده خود را شفاف نمایند و آمادگی حضور در دوره شتابدهی را کسب کنند. در این دوره حمایت ها و مشورت‌های لازم برای راه‌اندازی یک استارتاپ در اختیار تیم‌ها قرار می‌گیرد. این دوره در 6 جلسه و هر دو هفته یکبار برگزار می‌گردد.

مرحله سوم Acceleration program

در این برنامه شتابدهی که فقط مخصوص استارتاپ‌های مستقر در استرالیا در نظر گرفته شده همه اقدامات برای موفقیت استارتاپ ها انجام می‌شود. برنامه 9 ماهه شتابدهی به 3 ماژول تقسیم می‌شود. در ماژول اول ساخت محصول اولیه در ماژول دوم فروش محصول به اولین مشتریان با حضور در نمایشگاه‌ها و در ماژول سوم آموزش و ارتباط با سرمایه گذاران جهت جذب سرمایه طراحی شده است.

اولین دوره شتابدهی این مجموعه در آوریل سال 2017 با حضور 4 تیم از استرالیا برگزار شد. جدیدترین دوره شتابدهی نیز فوریه سال 2020 با حضور 6 تیم استارتاپی برگزار شد.

مرحله چهارم scale-up program

این برنامه جهت افزایش اثرگذاری استارتاپ‌های رشد یافته حوزه انرژی‌های پاک می‌باشد. بنیان‌گذاران استارتاپ‌ها در این برنامه ارتباطات مناسبی با سرمایه‌گذاران و منتورهای فعال در حوزه انرژی برقرار می‌کنند. اولین دوره این برنامه آگوست 2020 با معرفی تیم‌های برگزیده آغاز شد. این برنامه شتابدهنده بر خلاف سایر برنامه‌ها در سطح بین المللی برگزار می شود و فقط برای 5 تا 10 شرکت ظرفیت وجود دارد.

مرحله پنجم capital raising

یک کسب و کار برای موفقیت، علاوه بر سرمایه به شرکای با تجربه و باهوش نیازمند است. شبکه سرمایه‌گذاران فرشته  این شتابدهنده علاوه بر سرمایه‌گذاری، تجربیات خود را نیز در اختیار کسب و کارها قرار می‌دهند.

تنها 3 استارتاپ برای شرکت در این مرحله پذیرفته می‌شوند و می‌توانند سرمایه ای به ارزش 1 تا 5 میلیون دلار و در موارد خاص تا 10 میلیون دلار جذب کنند.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟