مرکز رشد Shell E4 در چهار دوره اقدام به حمایت از تیم های استارتاپی کرده است. در آخرین دوره 10 تیم استارتاپی حضور داشته اند که در این یادداشت برخی از این استارتاپ ها بررسی می شوند.

1-استارتاپ APChemi

این استارتاپ یکی از شرکت های فعال در زمینه بازیابی پلاستیک های موجود در زباله ها می باشد. فناوری منحصر بفرد این استارتاپ توانایی تبدیل ضایعات پلاستیکی به نفت است که می تواند در آینده جایگزین نفت خام یا تفتا باشد. فناوری این شرکت با استفاده از پیرولیز اقدام به حذف ضایعات پلاستیکی، ضایعات تایر و ریست توده ها می کند. این شرکت از سال 2007 تاکنون اقدام به نصب و راه اندازی 35 راکتور در هند، کنیا، اندونزی و انگلستان کرده است که مجموعا توانایی مصرف روزانه 75 تن ضایعات را دارد. مهندسان ارشد این شرکت بیش از 25 سال سابقه فعالیت در مهندسی شیمی، مهندسی مکانیک و ابزاردقیق دارند. همچنین مدیریت این شرکت به منظور رشد تحقیق و توسعه از رساله دانشجویان دکتری انستیتو فناوری شیمیایی بمبئی حمایت می کند.

2-استارتاپ IOTomation

این استارتاپ با استفاده از فناوری اینترنت اشیا به کاهش مصرف انرژی در ساختمان کمک می کند. این استارتاپ با پیشنهاد مدل عضویت «پرداخت در صورت استفاده» باعث کاهش ریسک مشتریان و افزایش انعطاف پذیری می شود. در  این مدل مشتریان فقط هزینه اشتراک دسترسی به خدمات را می پردازند و نیازی به پرداخت هزینه سخت افزار و نرم افزار هوشمند سازی را ندارند. سیستم مدیریت ساختمان این شرکت شامل کنترل سرمایش، گرمایش، وسایل الکتریکی، آتش نشانی و ایمنی می شود.

3- استارتاپ offgrid energy lab

این استارتاپ به دنبال ایجاد خلاقیت و نوآوری در بازار ذخیره سازی انرژی با استفاده از مواد جدید در تولید باتری است. محصول استارتاپ، باتری قابل شارژ کربن-روی است که عملکرد بهتری نسبت به باتری های موجود در بازار از نظر عمر و قیمت دارد. شرکت offgrid به دنبال عرضه انواع مختلف این باتری در صنایع انرژی های تجدیدپذیر، میکروشبکه و خودروهای الکتریکی است.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟