بلاک‌چین یا زنجیره بلوکی یکی از فناوری‌های نوظهوری است که تقریبا در اکثر صنایع جای خود را باز کرده است. صنعت نفت و گاز نیز از این قاعده مستثنی نبوده و استارتاپ‌هایی در حوزه بلاک‌چین به این صنعت ورود کرده‌اند. استارتاپ Data Gumbo جز اولین استارتاپ‌هایی است که مفهوم قراردادهای هوشمند حوزه نفت و گاز را معرفی کرده است. این فناوری شبکه پرداخت اتوماتیک را برای شرکت‌های نفتی، شرکت‌های خدماتی و تامین‌کنندگان فراهم کرده و علاوه تسریع تراکنش‌های این صنعت، اختلافات بین طرفین معامله را کاهش می‌دهد.

این استارتاپ در آخرین دور جذب سرمایه در سال 2019 موفق شد 6 میلیون دلار سرمایه از صندوق سرمایه‌گذاری شرکت equinor و صندوق سرمایه‌گذاری آرامکو عربستان دریافت کند و مجموعه سرمایه جذب شده را به عدد 9.2 میلیون دلار برساند.

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟