داشتن مدلی واضح و با کیفیت بالا از مخازن، همیشه یکی از دغدغه‌های شرکت‌های تولید کننده‌ی نفت و گاز بوده است. استارتاپ dark vision با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید تصویربرداری اولتراسوند (فراصوت) می‌تواند مدل‌های 3بعدی با کیفیت فوق بالا از داخل چاه‌های نفتی تهیه کند. این مدل‌ها کمک می‌کنند تا تصمیاتی هوشمندانه در جهت کاهش هزینه‌های عملیاتی، افزایش تولید، بهبود یکپارچگی چاه و کاهش اثرات زیست‌محیطی گرفته شود.

این شرکت مدعی است که این فناوری تصویربرداری برخلاف سایر فناوری‌های مرسوم می‌تواند تصاویری در ابعاد میلیمتری و اسکن 360 درجه از چاه‌های چندین کیلومتری ثبت کند. بدین ترتیب شناسایی ویژگی‌های شیمیایی و فیزیکی چاه و انتخاب بهترین روش بهره‌برداری از آن بسیار آسان‌تر و دقیق‌تر صورت خواهد گرفت.

 این شرکت در سال 2013 فعالیت خود را آغاز کرد و در آخرین مرحله جذب سرمایه در سال 2016 توانست مبلغ 10 میلیون دلار از دو سرمایه گذار تامین سرمایه کند.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟