صندوق BrincArtesian که بر روی استارتاپ های صنعت انرژی‌های پاک، صنعت کشاورزی و غذا، سلامت و فناوری‌های پزشکی و شهرهای هوشمند در همه سطوح سرمایه گذاری می کند در هنگ کنگ و بحرین مستقر است. دامنه فعالیت این صندوق در کشورهای استرالیا، چین، سنگاپور، اندونزی، آمریکا و انگلستان است. همکاری مشترک این صندوق با brinc زمینه‌ساز تاسیس صندوق مشترک brincArtesian شده است.هدف از تشکیل این صندوق، ایجاد شبکه شتابدهنده‌ها برای سرمایه گذاری در استارتاپ‌های بذری خصوصا در در بازارهای نوظهور و اقتصادهای در حال توسعه است.

این صندوق بین المللی بر روی استارتاپ هایی سرمایه گذاری می کند که حداقل نرخ بازگشت سرمایه 25 درصدی داشته باشند. نحوه تشکیل پورتفوی سرمایه گذاری این صندوق که برای کاهش ریسک و پیش غربالگری استارتاپ‌ها طراحی شده در تصویر زیر قابل مشاهده است.

در ابتدا برای کاهش ریسک، یک غربالگری اولیه میان بیش از 10هزار استارتاپ‌ صورت می‌گیرد. در مرحله اول 30 درصد سرمایه صندوق به 350 استارتاپ برگزیده در شتابدهنده های زیرمجموعه اختصاص داده می شود. مبلغ سرمایه گذاری برای هر استارتاپ در مرحله پیش بذری تا سقف 100 هزار دلار است. در مرحله بعد که 150 استارتاپ برگزیده می‌شوند، 30 درصد دیگر از سرمایه صندوق تا سقف 200 هزار دلار برای هر استارتاپ در قالب برنامه‌های آموزشی سرمایه گذاری می‌شود. 40درصد نهایی سرمایه صندوق نیز مخصوص سرمایه‌گذاری در 75 استارتاپ‌ برگزیده سری A است که تا سقف 500 هزار دلار برای هر استارتاپ می باشد. بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته پیش بینی می شود پس از حداکثر 5 سال، سرمایه این صندوق از استارتاپ‌های برتر خارج شده و این سیکل مجددا تکرار ‌شود. 

در حال حاضر این صندوق بر روی 8 شتابدهنده بین المللی و 497 استارتاپ مبلغ 300 میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

 

از کلیه صاحبان ایده، محصول، متخصصین شاغل در بخش‌های بالادستی و پایین دستی صنعت نفت و گاز و سرمایه‌گذران علاقه‌مند به مشارکت در طرح‌های برگزیده توسط شرکت ملی گاز ایران جهت همکاری دعوت به عمل می‌آید. اگر شما نیز شرکت فعال در این حوزه هستید لطفا از طریق فرم زیر اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید.
هنوز پذیرش نشدی؟